کد خبر 954173
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
رقبای احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ چه کسانی هستند؟

گفته می‌شود دلیل اصلی این مکالمه تلفنی گرفتن تضمین از حفتر برای تأمین امنیت منابع نفتی لیبی و حفاظت از زیرساخت‌های نفتی این کشور در آستانه لغو معافیت‌های خرید نفت ایران بوده است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دفتر مطالعات آمریکا نوشت:

بیانیه هفته گذشته کاخ سفید در مورد گفتگوی تلفنی ترامپ با خلیفه حفتر بسیار غیرمنتظره و غافلگیرانه بود. در این بیانیه ذکرشده: “سپهبد حفتر نقش بسیار مهمی در مبارزه علیه تروریسم و تلاش برای حفاظت از ذخایر نفتی لیبی ایفا می‌کند.” بر اساس این بیانیه، طی تماسی تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و خلیفه حفتر درباره “چشم‌انداز مشترک خود از دوره گذار لیبی به یک نظام سیاسی دمکراتیک و باثبات” صحبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده حمایت ترامپ از حفتر

گفته می‌شود دلیل اصلی این مکالمه تلفنی گرفتن تضمین از حفتر برای تأمین امنیت منابع نفتی لیبی و حفاظت از زیرساخت‌های نفتی این کشور در آستانه لغو معافیت‌های خرید نفت ایران بوده است تا قیمت جهانی نفت در اثر تحریم نفتی ایران و منازعات داخلی لیبی دچار شوک ناگهانی نشود.

حفتر به پشتیبانی عربستان، امارات و مصر قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. منتقدان ترامپ معتقدند این اقدام وی، حمایت از یک جناح در مقابل جناح دیگر و به‌نوعی دمیدن در آتش درگیری‌ها و منازعات داخلی لیبی است. ظاهراً ترامپ به هر طریق سعی سیاست ضدایرانی خود را حتی با وجه‌المصالحه قرار دادن امنیت کشورهای دیگر به‌پیش برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس